Hulp bij de keuze van een webdesign bureau

Soms is het zoeken naar een speld in de hooiberg om een goed en betrouwbaar webdesign bureau te vinden. Mede door het grote aanbod van de bureaus zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Ieder webbureau werk op een andere manier.

In dit artikel beschrijven we, waar je o.a. op moet letten als je voor een webdesign bureau kiest, om een WordPress website of een WooCommerce webshop te laten maken.

Welk webdesign bureau

Welk webdesign bureau past het best bij uw bedrijf?

Bepaal altijd eerst voor jezelf wat je wilt bereiken met je nieuwe WordPress website of WordPress webshop, denk hierbij niet alleen aan de doelgroep maar ook hoe je de website in de markt wil gaan zetten. Is meertalig een must, en op welke woorden wil je gevonden worden in zoekmachines zoals Google en Bing?

Ga vervolgens op zoek naar een webbureau in bijvoorbeeld Google of vraag aan collega-ondernemers waar zij een goede ervaring mee hebben. Bezoek de website van het bedrijf en bekijk ook de portfolio. Staat de website en het werk (portfolio) wat ze in het verleden hebben geleverd je aan, neem dan contact met ze op door het sturen van een e-mail.

Een goed advies:

Is het webdesign bureau gevestigd in je regio, vraag dan altijd een vrijblijvend adviesgesprek aan en laat je adviseren door een van de medewerkers.

In dit gesprek merk je vaak vanzelf of er een klik is tussen jou en de webdesigner. Deze klik is belangrijk want je gaat er immers van uit dat je voor jaren gaat samenwerken.

Nadat je jouw idee hebt voorgedragen aan de medewerker, wellicht van beidde kanten wel een enthousiasme te horen.

In een oriënteerde gesprek is het zaak dat je altijd helder je doelstelling uitlegt en laat je adviseren over de uitgebreide mogelijkheden van het webdesign bureau. Denk ook aan eventuele groei van je website of webshop.

advies webdesign bureau
webblog

Stilstand van een website is achteruitgang

Wanneer je jaren helemaal niets doet aan je website zal deze er zeker niet beter op worden. Niet dat er bij iedere website maandelijks onderhoud d.m.v. updates noodzakelijk is maar de groei gaat er zeker niet meer in zitten, ook de groei van conversie zal zeker niet toenemen.

Wanneer een website of webshop pro-actief onderhouden wordt zal dit leiden tot groei van conversies en ook de organische positie in de zoekmachines  gaan erop vooruit. Pro-actief onderhouden van een website of webshop is mogelijk door het toevoegen van een Blog waar je regelmatig een onderwerp gerelateerd artikel plaatst.

Ben je zelf niet handig of heb je geen tijd voor het schrijven van een webblog, vraag dan je webdesign bureau of zij je hier mee kunnen helpen.

Vraag naar vergelijkbare opdrachten
Wanneer je aan tafel zit voor een adviesgesprek voor je nieuwe website,  is de kans groot dat het webbureau al vergelijkbare opdrachten heeft uitgevoerd. Vraag de adviseur altijd om dit samen te bekijken.

Doe de gratis webscan

Heb je reeds een WordPress website of een WooCommerce webshop, dan kunnen wij geheel vrijblijvend een webscan uitvoeren op je website. In deze gratis scan checken wij o.a. SEO, uitstraling, snelheid, beveiliging en of je website geschikt is op alle apparaten. Na de webscan ontvang je een uitgebreid rapport met vrijblijvend advies.